Paėmusieji paskolas nerimauja dėl ateities

2008-09-30 15:34   Peržiūros : 123   Spausdinti


 Beveik kas penktas šalies namų ūkis (19 proc.) yra paėmęs būsto, vartotojišką paskolą arba turi kitų įsipareigojimų bankams ar kitoms kredito įstaigoms. Dauguma iš jų - 69 proc. nurodė šiuo metu neturintys sunkumų vykdyti savo finansinius įsipareigojimus, tačiau nerimaujantys dėl ateities. Dar 15 proc. teigė pagrįstai nuogąstaujantys, kad mokant paskolas jiems gali kilti sunkumų.

5 proc. paskolų turėtojų teigė jau šiandien susiduriantys su rimtais sunkumais mokėti kredito įstaigoms periodines įmokas, rodo „Spinter tyrimai" atliktos apklausos rezultatai. 

Kas dešimtas paskolą turintis respondentas galimą ekonominį sunkmetį linkęs vertinti kaip natūralų ekonominį reiškinį ir nelinkęs pernelyg nerimauti dėl turimų paskolų.

Bendrovės „Spinter tyrimai" projektų direktorės Raimondos Mikalajūnaitės teigimu, labiausiai bankams įsiskolinę jauni profesionalai: 26-35 metų, turintys aukštąjį išsimokslinimą, didmiestyje gyvenantys specialistai, tarnautojai.

Bendrovės atstovė pastebi įdomią tendenciją, kad dėl neaiškios ateities ir paimtų paskolų labiau linkę nerimauti ne minėtų charakteristikų atstovai, o jauniausio (iki 25 m.) bei vyriausio (per 56 m.) amžiaus, žemesnio išsimokslinimo gyventojai, dažnai turintys gerokai mažesnę paskolų naštą.

 „Galime teigti, kad išsilavinę Lietuvoje besiformuojančio vidutinio sluoksnio atstovai linkę labiau pasitikėti savo jėgomis ir galimą ekonominį sunkmetį pasitinka „pakelta galva", tuo metu žemesnio išsimokslinimo, darbininkiškų profesijų bei smulkiu verslu užsiimančių žmonių nuotaikos gerokai niūresnės", - pastebi R. Mikalajūnaitė.

Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai" apklausą atliko šių metų liepos mėnesį. Tyrimo metu buvo apklausti 1004 18-75 metų amžiaus respondentai.

lrt.lt

Corbis nuotr.


Kategorijos: Paskolos, draudimas, kitos finansinės paslaugos (tema), Paskolos, kreditai
Komentarai
Unknown_user_thumb
kaktusas

o kaip kaimas isiskolins, kas jiems duos paskolu :)

2008-10-01 20:31
Unknown_user_thumb
gabaliukas

nieko cia nuostabaus, kad nerimauja zmones, kai kasdien tik ir girdi zodi 'krize', "krize", - suformuojama nuomone, kad viskas ateity bus blogai. o gal nera jokios krizes, susitare taip rasyt visur, kad zmones nesitiketu ekonomokos, algu kilimo, kad sedetu laimingi, kad dar darbo vieta turi. Tokia mano samokslo teorija

2008-10-01 20:55
Unknown_user_thumb
aloyzas

nesutinku su tamsta, gabaliuk. krizes pozymiai visur aplink - sumazeje pervezimai, statybininkai skolingi visiems tiekejams, tiekejai skolingi savo tiekejams, bankrotai, sumažejusi perkamoji galia. kaip tik ilgai buvo tyleta apie tai, kurlink einam ir kad is skolintu niekuo nepadengtu pinigu ilgai nepagyvensi. Per daug tu skolintu pinigu i rinka pas mus is Es pripludio, is skandinavu banku. Pripratom gyvent i skola kaip amerikonai, ir va iki ko jie atejo. Manai, pas mus taip nebus?

2008-10-01 21:01
Unknown_user_thumb
albertas

o as sutinku, kad nuo tos krizes jau dabar bloga darosi, atsiverti spauda - krize, internete- krize, per zinias - krize. Dar prisideda ruduo su musu tamsiom gatvem (ei, valdzia, kodel tiek mazai ir taip prastai vilnius apsviestas?? kur pries rinkimus to paklaust?), ir kas zmogeliui lieka, mint pas danu ukininkus

2008-10-01 21:04
Unknown_user_thumb
Orchestra

na taip, sviesai pinigu neturim, viskam kitam ju atsiranda. "na, paimsim 30 milijonu is kitur", taip valdzioj sedintys sako. O as vakare bijau iki parduotuves nueit, - reikia per kiema medziu pilna keliu namu praeit, tamsu jau 19 val. Žibintai vos sviecia toliau. vaikigaliai kaimyna sumuse daiktus ateme visai salia namu. Zmones mate, dar sake, kazkas pypsino, bet kol zmogu muse, sparde, nei policijos, nei jokios pagalbos. o kas sviesoj puldinetu? bet slektrai gailim, tegu zmones depresuoja, o viskam kitam ir valdzios draugams pinigu atsiras. Tik gaila, kad ir is mano kisenes

2008-10-01 21:10
Unknown_user_thumb
gabaliukas

taip galvojant ir bloga matant, tikrai jums verta vaziuot kur nors :-)

2008-10-01 21:10
Unknown_user_thumb
aloyzas

kad labiausiai isiskoline 25-35 m. zmones su issilavinimu, nieko nekeista. baige mokslus, daug kas dar studijuodamas dirba, gavo alga, leidziančia paimt paskola, štai ir viena. isirengt reikia, norisi zmoniskai gyvent, kaip draugai, ne taip, kaip seniau - pradedavo nuo sakutes, cia gauni vartojamaja paskola. paskui atsiranda vaikai, daugiau islaidu. O vis dar norisi ir pasilinksmint, ir atostogu islekt, o juk duoda ir ta issimoketinai, ir masina lizingu (kodel tureciau puveku vazinet, jei galima paimt nauja su keliais simtais arkliu) - kad sumoketum bankui, imi greita kredita su 500 proc. palukanu - taip dauguma mano draugu gyvena. ir nemiega naktim.

2008-10-01 21:14
Unknown_user_thumb
albertas

cia ir banku kaltes yra. ziuri tik atlyginima, esu ne visus isipareigojimus nurodes, masina imdamas lizingu, ir man pasake, kad galiu ir didesnes sumos tiketis, nors maniau, kad ne velnio negausiu. ka tai rodo? arba jie duomenim nesikeite (dabar jau gal keiciasi), arba jiem dzin, kaip as padengsiu

2008-10-01 21:17
Unknown_user_thumb
Orchestra

na dar budas buvo banka apgaut - laikinai pasikelt alga, ko gausi kredita. dabar gal jau taip nepasimauna

2008-10-01 21:18
Unknown_user_thumb
Vadimas

Akivaizdu. Tu negali nuolatos skolintis, galvodamas kad ateityje kaip nors viskas susitvarkys savaime. Besiformuojantis vidutinis sluoksnis "su aukštai pakelta galva" taip gali ir neišeiti iš formavimosi stadijos, jeigu vien gyvens iš paskolų.

2008-10-02 16:02
Unknown_user_thumb
kaktusas

ta paskolu sistema skatina gyventi ne pagal isgales - nori naujo buto, masinos, buitines technikos, kelioniu, negali sau leist zmones, bet ima, nesupranta, kad uz viska mokes iki pat pensijos. Kas garantuos, kad galesi moket. Kol uz ta buta issimokesiu, jis jau bus pasenes, technika pasenusi, masina pasenusi, reikes nauju paskolu, nes is algos susitaupyt neiseina, ji tik pragyvenimui ir palukanoms dengti. kiek pazistu tokiu - atiduoda uz visas paskolas ir iki kitos algos makaronais maitinasi..

2008-10-02 16:34
Unknown_user_thumb
citadele

Tai kad kai tiek sneka apie tai, kad pradedi nerimauti norom nenorom. Nors ir lyg ir nera tam priežasties..

2008-10-02 17:29
Unknown_user_thumb
aloyzas

Yra ko nerimauti, kai ėmiau paskolą, buvau, kaip sakoma, "jaunas gražuolis", nevedęs, o dabar žmona, vaikai. Atlyginimas pakilo, bet ir kainos pakilo. Žmona to nesupranta, ji gyvena taip, lyg jokios krizės nevyskta, nors aš jau tikrai naktimis nemiegu. mano įmonei (prekiaujame langais) visi skolingi ir langu taip masiškai niekas nebeperka, taigi, mus krizė palietė ohoho kaip. Kartą alga smarkiai vėlavo, vėlavau sumokėti ir paskolą. Pasipylė skambučiai iš banko - kaip po to miegoti?? Santaupų neturiu.

2008-10-02 19:40
Visi kategorijos straipsniai
Butai Klaipėdoje

Būsto paskolos - klausimai ir prognozės

Klausimai, į kuriuos banke reikia atsakyti tikintis būsto paskolos, būsto paskolų palūkanos ir jų prognozė. 

 
 
Temą atitinkančios įmonės

Kelmės r.


Butai Klaipėdoje Būsto paskolos - klausimai ir prognozės

Klausimai, į kuriuos banke reikia atsakyti tikintis būsto paskolos, būsto paskolų palūkanos ir jų prognozė.

Pirkti ar pačiam statyti namą? O gal yra trečias kelias?

Vieno banko klientų argumentai „už“ ir „prieš“ pastatyto namo pirkimą bei statybą pačiam, paskatino pasidomėti, ar nėra trečio kelio namui įsigyti.

Kada verta kreiptis į nepriklausomą žalų ekspertą bei turto vertintoją?

Nepriklausomas žalos dydžio nustatymas, patyrus nuostolius

Būsto paskolos laidavimas Būsto paskolos laidavimas

Ar galimas laidavimas imant būsto paskolą

daugiau
Albinas Keturka, Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos atstovas Draudimas statant ūkio būdu

Ar statant ūkio būdu privalomas statybos draudimas?

daugiau
A. Kvakšys Kodėl būsto įrengimo paskola išmokama dalimis?

Atsako Andrius Kvakšys, „Luminor" banko būsto kreditavimo produkto vadovas

daugiau
Aloyzas Stapulionis, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Paramos būstui skyriaus vedėjas Kur kreiptis norint gauti valstybės subsidiją būstui įsigyti ir kokio dydžio ji gali būti?

Atsako Aloyzas Stapulionis, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Paramos būstui skyriaus vedėjas

daugiau
Kompanijų produktai
Žalų administravimas
Žalų administravimas

Žalų administravimo paslaugos

Butai Klaipėdoje Būsto paskolos - klausimai ir prognozės

Klausimai, į kuriuos banke reikia atsakyti tikintis būsto paskolos, būsto paskolų palūkanos ir jų prognozė.

Pirkti ar pačiam statyti namą? O gal yra trečias kelias?

Vieno banko klientų argumentai „už“ ir „prieš“ pastatyto namo pirkimą bei statybą pačiam, paskatino pasidomėti, ar nėra trečio kelio namui įsigyti.

Kada verta kreiptis į nepriklausomą žalų ekspertą bei turto vertintoją?

Nepriklausomas žalos dydžio nustatymas, patyrus nuostolius